Poskusi so za otroke dober način spoznavanja naravoslovja, pri tem pa je še pomembneje, da so otrokom vedno zabavni. Otroci 2. starostnega obdobja so se tako za nekaj časa spremenili v »znanstvenike« in na praktičen način usvajali znanja iz področja narave in matematike.

Otroci so s pomočjo različnih posod in prelivanja vode spoznavali prostornino. Posode so med seboj primerjali in merili, koliko vode je v kateri posodi. Zanimalo jih je, v kateri posodi je največ vode, če v vse posode nalijejo vodo do enake višine. Spoznali so, da je količina vode v tem primeru odvisna od površine dna. S pomočjo preobračanja steklenice so opazovali kaj se dogaja z vodno gladino in spoznali, kaj vodna gladina sploh je. Nestrpno pa so čakali na spoznavanje različnih tekočin. Namreč, z uporabo vseh čutil so med sabo primerjali med, olje, vodo, sadni sirup in mleko. Spoznali so, da se tekočine razlikujejo po vonju, barvi, okusu in na otip. Tudi pri pretočnosti niso imeli večjih težav. Karseda hitro so ugotovili, da se voda pretaka najhitreje, med pa najpočasneje. Ob koncu, je še dodatno prišla na plan njihova radovednost, saj so želeli tekočine tudi mešati. Postopoma so prelivali in mešali med sabo različne tekočine in opazovali, kaj se z njimi dogaja. Nad nekaterimi ugotovitvami so bili navdušeni.

Izkazalo se je, da se otroci z veseljem spremenijo v »znanstvenike«, zato smo to tudi izkoristili.

Ker se je približevalo gregorjevo, smo se odločili, da bomo izdelali ladjice, ki jih bomo spustili v potok. Toda pri tem nas je zanimalo, kaj vse v vodi plava in kaj se potopi. Tako smo dan pred gregorjevim namenili plovnosti. Predmete iz različnih materialov smo položili v vodo ter opazovali, kaj se z njimi dogaja.

Na dan, ko se »ženijo ptički«, smo se z otroki odpravili do potoka, kamor smo spustili svoje »gregorčke«. Vsak je imel svojega, za katerega je vedel, da bo plaval. Otroci so jih z veseljem spustili v vodo ter opazovali njihovo pot. Ko so naši »gregorčki« odpluli, smo se tudi mi odpravili proti vrtcu. Seveda pa smo dan izkoristili tudi za gibanje v naravi, zato je vsaka skupina poiskala svojo pot proti vrtcu in našla svoj kotiček, kjer so  naši razigrani otroci lahko uživali in krepili svoje gibalne sposobnosti.

 

Kaja Valand